Referenties
Jaap Beernink, CEO Novel-T
“Ik ben niet snel enthousiast over ‘salesmensen’, maar Bas is die positieve uitzondering. Hij is wars van mooie praatjes, zegt juist waar het op staat en weet dat ook prettig te brengen. Z’n scherpte ontlokt de juiste inzichten en dankzij zijn energie weet hij die op een prettige manier te laten landen bij de mensen waar hij mee werkt. En vervolgens om te zetten naar de praktijk. Zodat inzichten ook echt geborgd worden. Hij weet kortom de strategie concreet te maken op een manier dat mensen er echt zelf mee aan de slag gaan. Voor Novel-T heeft Bas bewustwording gecreëerd. Meerwaarde nadrukkelijker zien, dus in klantwaarde gaan denken. En daarbij heeft hij niet geprobeerd om een commercieel bedrijf na te streven; dat heeft tenslotte geen zin bij een non-profitorganisatie als de onze. Hij wist daarin een goede balans te houden, zag goed in waar klantgerichtheid ontbrak, in welke mate dat nodig was en hoe je soms vanuit een andere invalshoek dingen kunt benaderen.”
Henk Greftenhuis, directeur Araco
“Araco komt als een groothandel en leverancier van relatiegeschenken allesbehalve net kijken. Sinds 1985 groeien we gedegen. Tot de omzet in 2016 stagneerde. Dat was voor het eerst en daarmee voor mij het signaal dat we met een nieuwe blik naar de verkoopafdeling moesten gaan kijken. Zo kwam Bas dus in beeld. Hij overtuigde me direct dat onze sales een nieuwe aanpak nodig had; minder operationeel, maar juist met meer oog voor de specifieke behoeftes van onze klanten. Vanaf toen zetten we steeds meer stappen de goede kant op en sloten we 2018 boven verwachting goed af. En dat is wat mij betreft mede het resultaat van Bas’ vastberadenheid om ons allemaal bij de les te houden en de nieuwe verkooptactiek uit te voeren. Wat best een klus is trouwens, als je dat met medewerkers voor elkaar krijgt die hier allemaal al minstens tien jaar werken!”
Marcel Roorda, directeur FiftyTwoDegreesNorth
“Bas was vanaf het begin van de samenwerking een vertrouwd gezicht in ons team. Een prettig idee, want als interim salesmanager vertegenwoordigde hij FiftyTwoDegreesNorth (nu bekend als Doop) en zodoende moest hij wel het bedrijfs-DNA vatten. Bas kan dat en neemt die taak serieus. Je kunt hem dus gerust aan je product en klanten toevertrouwen. Voor Grip, een mobiele totaaloplossing om werkstromen in de weg- en waterbouw te optimaliseren, bracht Bas nauwkeurig in kaart welke potentiële klanten voor ons interessant waren. Vervolgens benaderde hij ze een voor een. Zijn zelfstandigheid en grondige manier van werken valt dan op een positieve manier op. Hij legt vast wat er is besproken en welke afspraken zijn gemaakt. Zo heeft hij ervoor gezorgd dat de continuïteit van zijn inzet is gewaarborgd.”
Marko Hartmann, partner Bantoe
“Samen met Bas onderzochten we waar onze potentiële klanten zich bevinden. Eenmaal in een concreet plan gegoten, ging Bas ze, vasthoudend als hij is, benaderen. Die samenwerking is erg prettig. Bas is een professional die je met een gerust hart naar je klanten en leads op pad kunt sturen. Het prettige is dat hij echt deel uitmaakt van het bedrijf. Met dezelfde drive als een collega werkt hij mee op kantoor. Zijn enthousiasme en vasthoudendheid werken aanstekelijk. En daarbij is het ook nog eens leerzaam om de directe reacties van potentiële klanten mee te krijgen. Acquireren heeft hij écht in de vingers. Kortom; als het op new business aankomt, is het voor ons klip en klaar dat SalesRegie op alle fronten een onpersoonlijk callcenter overtreft. Bas komt z’n afspraken na en stopt niet voordat er resultaat is geboekt. Dat geeft Bantoe de rust en de focus om ons product verder te ontwikkelen.”
Raoul werger, eigenaar Oxilion
“Oxilion is ontstaan vanuit de verbazing dat weinig hosting providers uitblinken in service. Vandaar dat onze dienstverlening uitgaat van onze klanten; van trouw tot nieuw. Bas heeft ons hiermee enorm geholpen. Zowel met het aantrekken van nieuwe klanten als met het structuur aanbrengen in onze sales. Hij zag meteen de succesfactoren om de sales te verbeteren; in onze organisatie én bij onze mensen. En precies dat maakt hem zoveel beter en prettiger om mee samen te werken. Hij werkt niet volgens een standaard trukendoos. Hij kijkt juist heel precies naar het bedrijf, de klanten die erbij passen en het potentieel van elke afzonderlijke medewerker. Met die uitgangspunten richt hij de salesorganisatie in. Met de betrokkenheid van een collega die zeer toegewijd, gedisciplineerd en open is en daardoor echt onderdeel is van het salesteam. En misschien is dat dus ook wel de reden waarom zijn aanpak bij ons nóg steeds z’n vruchten afwerpt.”
Loes Hassink, mede-eigenaar Hassink
“Als drukker hebben we meer dan honderd jaar ervaring. Met het verzorgen van magazines, huisstijlen en brochures wel te verstaan. Maar toen we inzagen dat er kans lag om onze expertise uit te breiden naar de verpakkingsindustrie, werd meteen duidelijk dat die ervaring niet telde. Want voor klanten in de verpakkingsbranche geldt dat je een nieuwkomer bent. Samen met Bas durfden we die sprong in het diepe te maken. Van meet af aan geloofde hij dat er voor Hassink een plek is in de verpakkingsindustrie die van oudsher door drie partijen wordt gedomineerd. En hij heeft gelijk gekregen. Dankzij zijn betrouwbaarheid (‘Afspraak is afspraak!’), doorzettingsvermogen, oprechte interesse, onderzoekende aard en gestructureerde manier van werken heeft hij er mede voor gezorgd dat verpakkingen inmiddels (in 2016) 40% van onze omzet beslaan. In twee jaar tijd! Dat vind ik een knappe prestatie. The story continues, vier jaar later, in 2020 dus, bestaat ruim 95% van de omzet van Hassink Verpakkingsdrukwerk uit vouwkartonnen verpakkingen. Bij een immer groeiende overall omzet welteverstaan”
Michiel Pot, bestuurder/algemeen directeur Reparaad
“Reparaad is een goedlopende onderhoudspartij voor vastgoed en twee jaar geleden begonnen we met de voorbereidingen van een fusie. Ik zocht iemand die het commerciële proces kon vormgeven; die meedacht over hoe de processen straks moesten gaan lopen en zo kwam ik bij Bas uit. Uiteindelijk heeft hij twee jaar met ons samengewerkt. Nadat de fusie een feit was, heeft Bas een volledig CRM-systeem geïmplementeerd en dat heeft hij van a tot z heel goed gedaan. Tot slot is hij bij ons als interim salesmanager aan het werk gegaan.
Bas is een energieke, krachtige persoonlijkheid en met zijn rollende lach weet iedereen gelijk dat hij binnen is. Hij is heel overtuigd en overtuigend en nergens bang voor. Dat is ook wat ik terugkrijg vanuit de werkgroepen: Bas is altijd voorbereid, zet zich voor de volle 100% in en voert goede discussies over de juiste inhoud. Dankzij zijn structuurdrang, zijn talent om inzicht te genereren en zijn vermogen om dingen in beweging te zetten, hebben we grote slagen gemaakt.”